Isnin, 31 Oktober 2016

Bagaimana Memilih Produk Minyak Yang Selamat?

Assalamualaikum, adakah anda semua tahu bagaimana untuk memilih sesuatu produk yang selamat dan dipercayai? Sebagai pengguna, kita harus dan perlu tahu serba sedikit mengenai produk yang kita gunakan. Oleh yang demikian, saya kongsikan beberapa perkara yang kita boleh pertimbangkan untuk menggunakan produk tersebut atau pun tidak.

Antaranya ialah:
  1. Siapakah yang mengeluarkan produk tersebut? Nama syarikat? Pemilik syarikat (jika tahu adalah lebih baik) 
  2. Di manakah produk tersebut diproses? Adakah di tempat yang bersih atau pun tempat yang sesuai? 
  3. Adakah produk tersebut selamat? Mempunyai sijil-sijil pengiktirafan seperti JAKIM, GMP, KKM atau pun yang setara dengannya yang dikeluarkan oleh pihak berwajib. 
  4. Adakah pada label atau pada produk tersebut diletakkan maklumat asas seperti yang di atas? Jika ada, ianya tidak perlu diragui lagi kerana sekurang-kurangnya kita tahu siapa kita boleh cari untuk rujukan di masa akan datang.
Apa yang saya kongsikan di atas adalah antara maklumat dan pertimbangan yang kita boleh buat sebelum memutuskan untuk menggunakan produk tersebut.

Anda juga boleh bertanya semula soalan-soalan di bawah untuk memastikan setiap yang anda sangsi anda boleh terima jawapannya.


Seperti mana produk Minyak Herba Asmak ini yang dikeluarkan oleh syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1189521-H) mempunyai hamper kesemua maklumat yang diperlukan di atas walaupun ada beberapa perkara lagi masih dalam proses untuk diperolehi.

Minyak Herba Asmak ini sudah pun dikenali oleh ramai orang kerana packagingnya yang lebih eksklusif dan produk premium dan mampu milik. Sebagai salah satu langkah untuk rujukan para pengguna dan mansyarakat, pemilik syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1189521-H) telah menwar-warkan segala info pemilik, syarikat dan produk untuk panduan dan rujukan pengguna.

Hal ini untuk menangkis tuduhan daripada pihak yang tidak bertanggungjawab bertujuan untuk memburuk-burukkan imej syarikat dan produk. Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd (1189521-H) telah memberikan maklumat yang seperti berikut:

Minyak Herba Asmak
========
🐢 Syarikat Pengeluar : Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd
🐢 Pendaftaran SSM : 1189521-H
🐢 Cara Pembuatan : kilang GMP (Good Manufacturing Practice), cara pembuatan & ramuan mengikut standard piawaian KKM
🐢 No MAL KKM : Sudah difailkan di KKM, dalam proses kelulusan
🐢 Status Halal : Sudah difailkan di JAKIM, dalam proses kelulusan
🐢 Hologram : Tiada hologram ( akan guna Hologram KKM selepas MAL diluluskan )
🐢 Kualiti : Formulasi khas,menjalani R&D dan menggunakan teknologi nano
🐢 Lab Test : Ada

Syarikat diasaskan oleh :
1. En Mohd Selodi Md Ghazali
820813-03-5889
No tel : 019- 965 6636

2. Pn Nor Fazilah Abd Mohd
820507-14-5262
No tel : 019- 970 8897

Alamat : 418A,Lurah Bilut Bentong Pahang

Website Rasmi : http://penawarasma.com.my
Website Rasmi syarikat: http://mham.com.my
Fb page : Penawar Asma Mujarab ( 13k+)

Beribu Testimoni setiap bulan

Testimoni Terkini
Sila rujuk link 1 dan 2 di bawah
Album testimoni Minyak Herba Asmak 1 : 
Album testimoni Minyak Herba Asmak 2 


Diharapkan kepada para pelanggan yang berasakan sangsi dan ragu-ragu untuk membuat pertimbangan, supaya anda mampu membuat keputusan dalam memilih produk dengan betul. Panduan ini agar anda berpuas hati dan juga mampu dilindungi sebagai pengguna produk tersebut. Ingatlah bahawa penggunaan minyak ini adalah untuk kesihatan jangka masa panjang. Saya sarankan anda lebih berhati-hati untuk membuat pilihan supaya tidak menggunakan produk yang tidak diketahui keselamatannya dan cara pembuatannya.

1 ulasan: